+ don’t you look into my eyes and lie again
Assalamualaikum and hello, thank you for visiting my blog. Here you will know my entire life. Through my ups and down with my kesayangan. lol

blog name: Tokazumeika
online:
of:
owner: Fatin Najwa
ver.: Something!
followers: +100000
Wednesday 3 December 2014 at 00:17 with 0 comment(s)


                 Assalamualaikum. Alhamdulillah masih bernafas harini. Lamanya tak update kan, last update pun masa bulan puasa sekarang dah bulan 12, Hm lama jugakla bolehla. Tengah rajin dan mood pun sekarang down tp alhamdulillah dah hilang dah sebab yang tersayang dah kembalikan mood kita. Hehehe. Nak habaq la pasal persahabatan ni. Betul kata orang kan, makin dewasa ni makin banyak pulak hilang kawan. Baru tahu mana kawan mana lawan. Biasalah makin besar makin dengki makin banyak pulak tak puas hatinya. Cuma aku tertanya tanya, kenapa aku je kena faham diorang tapi diorang sikit sikit nak cari salah aku? Mungkin hidup aku lebih menarik kut manalah tahu kan yela tak habis habis nak salahkan aku, macam diorang perfect je. Eh takpelah, Allah bagi dugaan ni sebab Allah sayang, Allah nak uji. Takpe, kalau nabi kita pun boleh bersabar apatah aku ni hanya insan yang kecil dan lemah.

               Salah aku yang diorang sebut aku ni selalu cakap main lepas, tak pandai jaga hati, ramai terasa dengan aku, aku buat ni aku buat tu. Aku pelik, bila diorang cakap aku macamtu diorang tak fikir ke mulut diorang sebenarnya lagi dahsyat, hm lupa nak menang kan nak cover. ok sekarang nampaklah kan mulut aku berpuaka, at least aku taklah menyusahkan korang, tak ganggu hidup korang so apa masalahnya? Dengki dengan aku? Ingatlah, semua manusia ni Allah bagi kelebihan, Allah bagi kelemahan jadi kita sebenarnya sama je. Tak perlu nak jugde tak habis habis, memang korang hidup nak judge orang ke camne, pelik lah aku.

                Jangan ingat bila korang tak suka seseorang tu, dia suka korang. Jangan nak cari salah orang kalau salah sendiri pun tak nampak. Cakap kitoang pinggirkan diri? Ye memang kitorang pinggirkan diri, sebab kitorang taknak leka sebab kitorang sayangkan mak abah kitorang sebab kitorang bukan saje saje kenapa kitorang buat macam tu, korang tahu apa? korang cuma tahu nak kutuk kutuk dan kutuk dan tak tanya kitorang. Aku sayang korang, hanya Allah je tahu betapa sayangnya aku dekat korang. Korang selalu tolong aku dan aku sangat berterima kasih dan bila korang perlukan bantuan aku, aku sentiasa ada tapi ada ke korang mintak tolong kat aku? Bila aku tak datang tolong cakap aku macam macam, Eh, jangan fikir korang je tau ada perasaan, Allah bagi semua makhluknya ada perasaan.

                 Entahla, aku dah penat kut life macam ni. Memangla aku je salah kan, aku jelah tak betul. Memang manusia ni tak pernah nak puas kan. Takpelah, kalau itu dah takdir aku terima. Aku tahu Allah sentiasa ada untuk aku. Kalau rasa nak kawan dengan aku kawanlah, kalau taknak aku tak paksa dan aku tak rugi apa apa. Ingat, tak selama lamanya korang akan bersama, suatu hari nanti memasing ada life sendiri, masatu memang tak fikir kawan ke apa sebab bagi korang rasa keluarga korang paling penting. Kalau berkawan, jaga hati memasing tapi aku dah malas nak fikir dah malas nak ambil hal kalau korang terasa dengan aku, aku mintak maaf dan aku pun dah maafkan korang semua. Allah tak suka pergaduhan, dan aku taknak sebab pergaduhan ni Allah tak pandang aku.

              Sama samalah ubah kearah kebaikan. Jangan terlalu pentingkan diri sendiri, jangan selalu cari salah orang sebab salah kita pun sebenarnya lagi banyak tapi orang tak nampak sebab Allah tutup aib kita. Serious tahun depan lantaklah, aku malas nak fikirkan persahabatan kita, aku cuma nak fikirkan spm aku, aku nak fikirkan kehidupan aku. Fikirkan perasaan mak ayah aku, korang dah ada life kan so pandai pandailah, yang penting semua hidup bahagia takde gaduh gaduh. Gaduh pun bawak rugi.

            Conclusionnya, aku sayang semua kawan aku tapi nak buat camne benda pun dah jadi.