+ don’t you look into my eyes and lie again
Assalamualaikum and hello, thank you for visiting my blog. Here you will know my entire life. Through my ups and down with my kesayangan. lol

blog name: Tokazumeika
online:
of:
owner: Fatin Najwa
ver.: Something!
followers: +100000
Sunday 31 January 2016 at 04:32 with 0 comment(s)

Assalamualaikum oh yeah sekarang boleh lah active blog sebab dah install app kat phone huhuhuhu sokay just nak share what i have done in my life. Yes, sad. Im so sad the people who going changing and leave us behind. U know its so hurt. Really. I love to have many friends, i love them but in the end  they was so far then leave with no words. Aku pernah gaduh biasalah remaja en mesti pernah gaduh but lelama rindu yup rindu. Even sakit hati mana pun hati still terusik and nak rapat balik. Tapi yela bila dah ego serius menyesal.

Aku ada kawan, banyak kali gado sampai menangis tapi tak tunjuk depan dia. Sampai rasa down nak jawab periksa, bayangkan masatu tahun nak ambil spm tapi masatu lah banyak sangat pressure. Masatu mak abah je ada untuk luah semua and yes twin dan feveret((buah hati)). Tapi u know, aku bukan jenis yang tegur orang tu dulu kalau aku marah and dia tegur aku after habis school. Dan tak sampai lima minit aku maafkan, tak sampai lima minit padahal gado lama kut start sebelum trial spm. Aku tak boleh aku cepat rasa tersentuh and now happy balik sebab kawan dengan dia dan rapat dengan dia.

And aku ada lagi kawan, senang kehidupannya tapi itu kelebihannya dan ye dia pernah malukan aku di laman sosial. Dia marah aku sebab buat bff dia sedih dan terasa and yes dia hanya tahu perasaan bff dia tapi aku? Aku nangis aku diam aku tak tunjuk, aku baru luah sikit dia dah cakap aku memacam. She said aku lupa kawan, lebihkan pakwe. Masatu aku juga yang minta maaf dulu padahal masatu berjurai jurai air mata aku sebab sakit sangat hati ni. Takpe aku ikhlaskan diri aku minta maaf sebab aku taknak gegaduh serius taknak! Pasal pakwe, kenapa dia nak kesahkan aku macamtu padahal masatu bff dia pun ada pakwe. Aku dengan feveret bercakap bila perlu dan kekadang jumpa pun tak selalu. Tapi takpe aku diam lagi, aku diam. Sampai satu masa aku terpaksa pepura happy pepura gelak tapi masatu hati aku pedih sangat dan ye masatu aku nak sangat mak abah! Aku nangis, aku nangis semahu mahunya. Ye aku memang cengeng. Aku cepat nangis sebab bila nangis aku lega. Tapi hal lama aku malas fikir balik so i diam dan biar je at least masih ada orang yang support aku dah syukur sangat alhamdulillah.

Aku active tweet and aku tau kalau aku tweet memarah then ada yang screenshot! Takpe as long diorang tak kacau takpe aku biar. Aku tak kisah, keluarga aku lagi penting. Sekarang memang rasa member semua dah takde dan takpe aku still boleh survives tanpa diorang. Yang banyak tolong pun mak abah, mak abah lagi penting! Aku cuma sedih kenapa cepat sangat berubah, aku risau kalau aku luah aku yang kena balik so malas nak contact sesapa sekarang. Betul kata orang meningkat dewasa ni makin kita kenal sape kawan sape lawan.

So far sokay, banyak lagi yang lebih ikhlas nak berkawan. Aku ikhlas bila orang tu nak ikhlas berkawan dengan aku but kalau dah selalu sakitkan hati, sorry u dah boleh pergi blah dengan hipstur semua. Jangan kata saya berlagak alim sebab saya tau ilmu masih kurang dan saya pun nak kata kita ni sama saje. Awak lebih, saya pun lebih.

P/s: jangan sampai kawan awak dah takde kat muka bumi masatu baru nak nangis minta maaf. Buang ego tu, sampai bila nak mendabik dada kalau diri sendiri seperti sekecil kuman. Ingat, suatu hari nanti kalau anak awak buat awak macam ni masatu tolong ingat pada kawan awak yang sanggup rendahkan ego minta maaf walaupun hati dia sakit. Ingat!

Assalamualaikum.